Eveniment 30 Mai 2018 – Bucuresti

Gata cu plimbatul hârtiilor între instituții

Unica platformă integrată prin care pot fi achitate online taxele și impozitele locale și centrale pentru persoane fizice, ghiseul.ro, trece la nivelul următor prin inerconectarea Acces Point eDelivery, care permite instituțiilor publice naționale și europene să facă schimb de informații.  După un an de zile în care au fost dezvoltate componentele software necesare, proiectul inițiat de Agenția pentru Agenda Digitală a României a intrat acum în faza de teste, în condiții de funcționare. De acum înainte, ghiseul.ro, care contribuie semnificativ la îmbunătățirea calității vieții pentru peste 340.000 de utilizatori, poate primi informații de la orice sistem din administrația publică, pe care le furnizează, mai departe, utilizatorilor săi. De asemenea, nu doar că dovezile de plată sunt păstrate în contul personal al plătitorului și pot fi imprimate în orice moment, dar sistemul transmite și primăriilor borderouri zilnice de plată validate de către bănci, astfel încât serviciile informatice ale primăriilor și altor instituții înrolate pot înregistra automat sau prin operare manuală, la decizia instituției, fiecare plată. Mai mult, acesta este unicul sistem din România care permite corelarea unei persoane reale cu o adresă valabilă de e-mail și este conform cu regulamentul European GDPR.

Tehnologia actuală, prin Acces Point eDelivery, se poate utiliza pentru a interconecta ghiseul.ro cu toate sistemele informatice utilizate de administrație, dar și cu platformele de internet banking sau aplicațiile de mobile banking.  Ar putea fi transmise informații despre taxe, amenzi, notificări, autorizații, ajutoare sociale, răspunsuri la notificări, totul într-un cadru integrat, unitar, modern, ce poate fi ulterior integrat cu servicii echivalente din alte țări ale Uniunii Europene.

Practic, după realizarea unui protocol de colaborare între autoritățile române și franceze, de exemplu, un cetățean român ar putea vedea în ghiseul.ro taxele pe care le are de plătit pentru proprietăți deținute în Franța, amenzi de circulație sau alte datorii publice, inclusiv metodele de plată sau chiar plata direct online. În acest moment, partea tehnică a fost realizată și mai este nevoie doar de încheierea protocoalelor la nivel de guverne.

Proiectul, în valoare de 371.010 euro, a fost finanțat de Comisia Europeană.

Miercuri, 30 mai, Agenția pentru Agenda Digitală a României, în colaborare cu partenerii săi, Aries Transilvania, Certsign și Indeco Soft, cu sprijinul Asociației de Plăți Electronice din România, organizează un eveniment pe tema nevoii de digitalizare și interconectare a țării noastre cu instituții naționale și europene. Se va discuta despre ce s-a realizat până acum și care sunt următorii pași în proiect. Vor participa Liviu Stoica, președintele AADR, George Anghel, directorul Asociației de Plăți Electronice din România, precum și reprezentanți ai companiilor de software ce se ocupă de implementarea acestui proiect.